Våra behandlingar

Våra behandlingar

En kompletterande rostskyddsbehandling bör göras i ett tidigt stadium innan rosten hinner få fäste. Absolut senast i stadiet när ytrost uppstår. När kraftig rost bildats kan det vara för sent att stoppa rosten.

  • Dinitrol TKD
    • TKD 1
      Hela 70 olika punkter behandlas efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell.
    • TKD 2
      Motorhuv, motorrum och batterihylla rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • TKD 3
      Dörrar, stolpar och skärmar rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt. Skärmar och hjulhus rostskyddsbehandlas även med en tjock rostskyddsprodukt.
    • TKD 4
      Bagagelucka, bagageutrymme och reservhjulsbalja rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • TKD 5
      Underredsbalkar, tröskellådor och hjulupphängning rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • TKD 6
      Slutligen rostskyddsbehandlas underredet med ett tjockt rostskyddande slitskydd, som skyddar den tunna hålrumsprodukten och som samtidigt är ljuddämpande.

    Dinitrol TKD

    Marknadens ledande och mest omfattande rostskyddsbehandling.


    Hela 70 olika punkter behandlas efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Det säkerställer att varje bil behandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.

    Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL® Tuff-Kote Dinol rostskyddsbehandling kostar från 5.520 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • Dinitrol ML
    • ML 1
      De mest utsatta delarna på bilen rostskyddsbehandlas.
    • ML 2
      Motorhuv, motorrum och batterihylla rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • ML 3
      Skärmar, nederdelen av dörrar och stolpar rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • ML 4
      Bagagelucka, bagageutrymme och reservhjulsbalja rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • ML 5
      Underredsbalkar, tröskellådor och hjulupphängning rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • ML 6
      Slutligen rostskyddsbehandlas underredet med ett tjockt rostskyddande slitskydd, som skyddar den tunna hålrumsprodukten. Även ytorna i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar behandlas med slitskydd.

    Dinitrol ML

    De mest utsatta delarna på bilen rostskyddsbehandlas.


    DINITROL® ML omfattar nederdelen av dörrar, stolpar och bagagelucka, tröskellådor, balkar, bottenplatta, hjulhus samt yttre förstärkning på huv efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Det säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.

    Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling innom 24 till 36 månader. DINITROL® ML rostskyddsbehandling kostar från 4.540 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • Dinitrol PLUS
    • PLUS 1
      Specialanpassad rostskyddsbehandling för relativt nya bilar.
    • PLUS 2
      Motorhuvens förstärkningsframkant rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • PLUS 3
      Dörrarnas nederdel och skärmar rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • PLUS 4
      Bagageluckans nederdel, bagageutrymme och reservhjulsbalja rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • PLUS 5
      Underredsbalkar, tröskellådor och hjulupphängning rostskyddsbehandlas med en tunn hålrumsprodukt.
    • PLUS 6
      Slutligen rostskyddsbehandlas underredet med ett tjockt rostskyddande slitskydd, som skyddar den tunna hålrumsprodukten. Även ytorna i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar behandlas med slitskydd.

    Dinitrol PLUS

    Specialanpassad rostskyddsbehandling för relativt nya bilar.


    DINITROL® PLUS rostskyddsbehandling är specialanpassad för relativt nya bilar och görs bäst innan rosten har fått fäste på allvar. Rostskyddsbehandlingen är individuellt utformad för varje bilmodell. Det säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.

    Den kompletterar upp rostskyddet på din bil till minst den nivå alla bilar borde ha för att klara Sveriges hårda klimat - ett av världens mest korrosiva! Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL® PLUS rostskyddsbehandling kostar från 4.115 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

Gillar du kakor?

För att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats placerar vi ovanligt vanliga cookies på din dator, telefon eller läsplatta.

Jag godkänner