Våra behandlingar

Våra behandlingar

En kompletterande rostskyddsbehandling bör göras i ett tidigt stadium innan rosten hinner få fäste. Absolut senast i stadiet när ytrost uppstår. När kraftig rost bildats kan det vara för sent att stoppa rosten.

  • DINITROL TKD
    • TKD 1
      Upp till 160 olika punkter behandlas efter individuellt utformat behandlingsschema.
    • TKD 2
      Invändigt i motorhuv, motorrum och batterihylla behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • TKD 3
      Invändigt i dörrar, stolpar, hjulhus och skärmar behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt. Skärmar och hjulhus behandlas även med kraftigt rostskyddande slitskydd.
    • TKD 4
      Invändigt i bagagelucka, bagageutrymme och revervhjulsbalja behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • TKD 5
      Invändigt i tröskellådor och balkar på underredet behandlas. Även utvändigt på underredet inklusive hjulhusen behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • TKD 6
      Slutligen rostskyddsbehandlas underredet och hjulhusen med ett kraftigt slitskydd som skyddar den penetrerande rostskyddsprodukten mot mekaniskt slitage.

    DINITROL TKD

    Marknadens ledande och mest omfattande rostskyddsbehandling.


    Efter högtryckstvätt och torkning rostskyddsbehandlas bilen på upp till 160 olika punkter efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Behandlingsschemat säkerställer att varje bil behandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.

    Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL® Tuff-Kote Dinol rostskyddsbehandling kostar från 5 900 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • DINITROL ML
    • ML 1
      DINITROL® ML behandlar de mest utsatta delarna på bilden efter ett individuellt utformat behandlingsschema.
    • ML 2
      Invändigt i motorhuvens förstärkningar, motorrum och batterihylla behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • ML 3
      Invändigt i dörrar, stolpar, hjulhus och skärmar behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt. Skärmar och hjulhus som inte täcks av innerskärmar behandlas även med kraftigt rostskyddande slitskydd.
    • ML 4
      Invändigt i bagagelucka, bagageutrymme och reservhjulsbalja behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • ML 5
      Invändigt i tröskellådor och balkar på underredet behandlas. Även utvändigt på underredet inklusive hjulhusen behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • ML 6
      Slutligen behandlas ytorna i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar samt hela underredet med ett kraftigt slitskydd som skyddar den penetrerande rostskyddsprodukten mot mekaniskt slitage.

    DINITROL ML

    De mest utsatta delarna på bilen rostskyddsbehandlas.


    Efter högtryckstvätt och torkning rostskyddsbehandlas de mest utsatta delarna på bilden. DINITROL® ML omfattar nederdelen av dörrar, stolpar och bagagelucka, tröskellådor, balkar, bottenplatta, hjulhus samt yttre förstärkning på huv efter ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Behandlingsschemat säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt och varnar bland annat för känslig elektronik så att den inte skadas.

    Du får ett Certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL® ML rostskyddsbehandling kostar från 4 800 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

  • DINITROL Plus
    • PLUS 1
      DINITRIL Plus är specialanpassad för relativt nya bilar och görs bäst innan rosten fått fäste. Behandlingen är individuellt utformad för varje bilmodell och kompletterar upp rostskyddet till minst den nivå alla bilar borde ha för at klara Sveriges hårda klimat - ett av världens mest rostintensiva.
    • PLUS 2
      Motorhuvens framkant behandlas invändigt med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • PLUS 3
      Dörrarnas nederdel och skärmar behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt. Skärmar och hjulhus som inte täcks av innerskärmar behandlas även med kraftigt rostskyddande slitskydd.
    • PLUS 4
      Bagageluckans nederdel behandlas invändigt med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • PLUS 5
      Invändigt i tröskellådor och balkar behandlas. Även utvändigt på underredet inklusive hjulhusen behandlas med en penetrerande (inträngande) färglös rostskyddsprodukt.
    • PLUS 6
      Slutligen behandlas ytorna i hjulhusen som inte är täckta av innerskärmar samt hela underredet med ett kraftigt slitskydd som skyddar den penetrerande rostskyddsprodukten mot mekaniskt slitage.

    DINITROL Plus

    DINITROL Plus


    DINITROL Plus rostskyddsbehandling är specialanpassad för relativt nya bilar som har fått ett visst grundrostskydd vid tillverkningen. DINITROL Plus kompletterar upp rostskyddet på bilden till minst den nivå alla bilar borde ha för att klara vårt hårda klimat - ett av världens mest rostintensiva!

    DINITROL Plus görs bäst innan rosten har fått fäste och utförs utifrån ett individuellt utformat behandlingsschema för varje bilmodell. Behandlingsschemat säkerställer att varje bil rostskyddsbehandlas på rätt sätt, bland annat så att inte känslig elektronik skadas. Du får certifikat, din bil kommer in i ett rostskyddsprogram och kallas till kontroll och kompletterande rostskyddsbehandling inom 24 till 36 månader. DINITROL Plus kostar från 4 400 kronor beroende på bilmodell (ca-pris lokala variationer kan förekomma).

Gillar du kakor?

För att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats placerar vi ovanligt vanliga cookies på din dator, telefon eller läsplatta.

Jag godkänner